Dosiahnite maximálny výkon s prémiovými palivami Verva
Prémiové palivá Verva sú nadštandardne aditivované pre maximálne vylepšenie výkonnostných parametrov vrátane čistiacich účinkov.
Komplexnosťou svojich úžitkových vlastností patrí medzi najkvalitnejšie prémiové palivá na trhu už od roku 2006.
Verva 100
Prémiové palivo pre benzínové motory
- účinné čistiace aditíva úplne odstraňujú usadeniny v motoroch s priamym aj nepriamym vstrekovaním*
- nízky obsah olefínov, ktoré majú tendenciu polymerizovať a vytvárať živicové usadeniny
- antikorózne aditíva chránia motor a palivový systém pred koróziou
- stabilizátory (antioxidanty a deaktivátory kovov) zvyšujú lehotu skladovateľnosti paliva
* Overené podľa metodík CEC TDG-F-113 a CEC F-05-93 v nezávislom laboratóriu SGS.
Zmena dĺžky vstreku pri použití neaditivovaného paliva vs. Verva 100
Pri použití neaditivovaného benzínu sa vstrekovače zanášajú usadeninami, čím klesá ich prietok. Pre zachovanie dodávky dostatočného množstva paliva preto riadiaca jednotka predlžuje čas vstreku, ktorý sa pri teste sleduje.
Počas nášho testu sa čas vstreku pri použití neaditivovaného paliva predĺžil po 48 hodinách o 20 %. Po prepnutí na Vervu 100 začína čas vstreku klesať takmer okamžite a po necelých 6 hodinách je dokonca pod východiskovou hodnotou. Ako je to možné? Verva 100 odstránila aj usadeniny, které vznikli vo fáze zahrievania motora.
Verva Diesel
Prémiové palivo pre naftové motory
- nadštandardná dávka aditív vyčistí zanesené vstrekovače už po 4 hodinách prevádzky*
- posilnené cetánové číslo až na 60 jednotiek zaisťuje vyšší výkon a kvalitnejšie spaľovanie
- mazivostné prísady znižujú trecie straty a opotrebovanie vstrekovacieho systému v zimnom období má posilnenú filtrovateľnosť na aspoň −26 °C
*Overené podľa metodiky CEC F-98-08 v nezávislom laboratóriu DTC.
Test čistiacich schopností prémiového paliva Verva Diesel
Pri použití neaditivovanej nafty klesol výkon motora po 32 hodinách skúšky o 4 % vplyvom zanesenia vstrekovačov. Následne bol motor prepojený na Verva Diesel, ktorej čistiaci efekt je zrejmý už od samého začiatku. Verva Diesel nielenže úplne vyčistila zanesené vstrekovače už po 4 hodinách, ale oproti neaditivovanej nafte zaistila aj vyšší výkon motora.
Čo Vás ešte o palive Efecta môže zaujímať?
Odpovedáme na Vaše najčastejšie otázky
Prémiový benzín Verva dosahuje oktánové číslo výskumnou metódou 100 jednotiek. Oktánové číslo benzínu vyjadruje odolnosť jeho zmesi so vzduchom proti samozápalom, ktorých prejavom sú vibrácie motora (tzv. klepanie). Oktánové číslo benzínu stanovené výskumnou metódou zodpovedá objemovému percentuálnemu obsahu izooktánu (2,2,4-trimethylpentan) v jeho zmesi s n-heptánom, ktorá je rovnako odolná proti samozápalom ako skúmaný benzín. Oktánové číslo výskumnou metódou 100 znamená, že benzín je rovnako odolný proti samozápalom ako čistý izooktán (2,2,4-trimethylpentan).
Prémiová nafta Verva Diesel má vďaka nadštandardnej aditivácii posilnené cetánové číslo až na 60 jednotiek. Každá motorová nafta, ktorá je uvoľnená na trh, musí mať podľa akostnej normy STN EN 590 cetánové číslo minimálne 51 jednotiek. Cetánové číslo určuje kvalitu spaľovania nafty alebo schopnosť nafty vznietiť sa kompresným teplom motora. Čím vyššia je hodnota cetánového čísla, tým nafte po vstreknutí do valca trvá kratší čas, kým sa odparí a začne horieť. Práve vyššie cetánové číslo zaručuje vyšší výkon, účinnosť a krútiaci moment motora, redukuje tzv. klepanie, zlepšuje studené štarty, má pozitívny vplyv na spotrebu a zaisťuje menej emisií.
Značenie benzínov sa neodvíja iba od podielu bioliehu, ale aj od obsahu kyslíka. Aditiváciou ETBE (ethyl terc-butylether), ktorý je kyslíkatou zlúčeninou, sa vo Verve 100 posunula koncentrácia kyslíka nad 2,7 hm. % (zároveň nepresahuje 3,7 hm. %), a preto sa musí označovať symbolom E10, aj keď neobsahuje žiadny pridaný biolieh.
ETBE (ethyl terc-butylether) sme do Vervy 100 začali pridávať vo väčšom množstve z dôvodu nutnosti plnenia prísnych emisných limitov. Je na každom predajcovi palív, akú cestu úspory si zvolí. My sme sa rozhodli pridávať do Vervy 100 viac ETBE, čím sme zároveň zlepšili jej výkonnostné parametre.
Podľa normy ČSN 65 6500 nie je možné po uplynutí 3 mesiacov od natankovania paliva garantovať jeho pôvodné zloženie a vlastnosti. Vervu 100 však možno bez problémov skladovať a používať aj dlhší čas. Závisí to však od podmienok skladovania. Všeobecne platí, že pohonné hmoty by sa mali uchovávať v uzatvorenej nádobe, bez kontaktu s denným svetlom a pri stálej teplote. Z praxe vieme, že Vervu 100 možno mať v nádrži vozidla (napr. motocykla) počas zimy a na jar nebudete mať problém naštartovať.
Áno, Verva Diesel obsahuje do 7 obj. % biozložku FAME (z anglického fatty acid methyl esters alebo methyestery mastných kyselín). Je však nutné povedať, že FAME plnia v nafte veľmi dôležitú funkciu – podporujú mazivosť, ktorá je v dnešných dieselových motoroch nesmierne dôležitá. Pri mazivosti platí, že čím menšie číslo, tým lepšia schopnosť nafty mazať a chrániť časti vstrekovacieho zariadenia pred opotrebovaním. Norma pre naftu si vyžaduje mazivosť 460 µm, moderné vznetové motory dokonca len 300 µm. Mazivosť Vervy Diesel sa pohybuje okolo 170 µm. Ani nadštandardnou dávkou mazivostných prísad nie je možné zaistiť podobnú mazivosť ako s FAME. Negatívne vlastnosti FAME sú vo Verva Diesel eliminované kvalitnými aditívami (najmä antioxidantmi, detergentmi a prísadami proti mikroorganizmom). Nafty konkurenčných spoločností nemusia zmienené aditíva obsahovať.
V zimnom období pridávame do Vervy Diesel nadštandardnú dávku aditív s vysokým obsahom tzv. depresantov (modifikátorov kryštalickej štruktúry), ktoré posilňujú jej filtrovateľnosť na aspoň −26 °C. Podľa akostnej normy STN EN 590 musia všetky čerpacie stanice na SK vydávať od 16. novembra do 28. (29.) februára naftu s filtrovateľnosťou aspoň −20 °C.
Prémiové palivá Verva obsahujú nadštandardnú dávku aditív od spoločnosti VIF. Ich dodatočná aditivácia je teda úplne bezpredmetná a vedie iba k zbytočnému predražovaniu.
Cetánové číslo sa vrátane ďalších úžitkových vlastností náft upravuje aditiváciou. Ako zvyšovače cetánového čísla sa najčastejšie používajú nitrozlúčeniny. Ide v podstate o silné oxidovadlá vytvárajúce pri rozklade voľné radikály, ktoré naštartujú oxidačné reakcie, čím sa skráti oneskorenie vznietenia.
Kvalitu palív predpisujú akostné normy (STN EN 228 pre automobilové benzíny a STN EN 590 pre motorové nafty), ktoré sú zároveň schvaľované aj automobilovým priemyslom (Európskou asociáciou výrobcov automobilov ACEA). Uvedené normy udávajú vyše 20 povinných parametrov, ktoré musí spĺňať každé predávané palivo na čerpacích staniciach na SK.
Aditivovať palivá nie je povinné, no všetky predávané palivá na českom trhu musia spĺňať príslušné akostné normy (STN EN 228 pre automobilové benzíny a STN EN 590 pre motorové nafty). Samotná deklarácia, že je palivo aditivované, bez overenia, čo je aditiváciou zlepšené a v akej miere, je úplne nedôveryhodná. Vypovedá len o tom, že bolo do paliva niečo pridané, ale nikto nevie, či tým bol dosiahnutý nejaký významný aplikačný efekt. Problém je v tom, že neexistuje žiadna norma, ktorá by stanovila, aké vlastnosti majú byť aditiváciou dosiahnuté. Predajca nie je povinný dokladovať, či bola komerčná aditivácia účinná a štátnemu kontrolnému orgánu stačí, keď po aditivácii kvalita paliva stále zodpovedá zmieneným normám.